برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صلح و همدلی؛ هدف اصلی ایجاد صنعت گردشگری است

نشست تخصصی نقش موزه های علم و فناوری در ترویج صلح عصرروز شنبه در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد.
میرسعید احمدی محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران با ارائه تعریف از صلح، یادآورشد که  صلح، همزیستی است و نگاه موزه‌ای به ما یادآوری می‌کند که صلح و همزیستی برای آینده بهتر است.
به گفته رییس ایکوم ایران، همزیستی و تعادل انسان باید ابتدا با خانه خود یعنی زمین صورت گیرد و نگاه موزه‌ای این موضوع را یادآوری می‌کند.
وی هدف اصلی از ایجاد صنعت گردشگری را برقراری صلح و همدلی بین کشورها دانست و گفت: فناوری و تحول در زندگی از علم به وجود می آید و فناوری با هر فرهنگی تطبیق پیدا می کند.
محیط طباطبایی با بیان اینکه امروز بزرگترین بحران، پایان رسیدن همه چیز بعد از اتمام فناوری است، اظهار داشت: موزه های علم و فناوری، سیر تحول فناوری و فکری را از دیروز تا امروز نشان می دهد.
رییس ایکوم ایران افزود: موزه با به نمایش گذاشتن یک پدیده مادی فرصت فکر کردن به جای قضاوت را به وجود می‌آورد.
محیط طباطبایی تاکید کرد: موزه‌ها فارغ از ایدئولوژی به ارائه دستاوردهای بشر می‌پردازند و هر کسی می تواند با آنها ارتباط برقرار کند.
به گزارش ایرنا، ایکوم بزرگترین خانواده جهانی موزه شناسان و سازمان هایی است که به نحوی با تعریف موزه در ارتباط هستند و از نقطه نظر صلاحیت علمی در این زمینه در جهان در جایگاه و مرتبه نخست  قرار دارد.

تشکر استاد دانشگاه انگلستان از خبرنگاران

فابیو کاربونه استاد دانشگاه کاونتری انگلستان و سفیر ارشد موسسه بین‌المللی صلح از طریق گردشگری، خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: البته بابت اراده‌ای که شما را به این نشست آورد تا در این شرایط درباره صلح صحبت کنیم، باید به شما تبریک گفت.
وی در ادامه اظهار داشت: صلح یک طیف است و اگر جامعه با ارزش‌هایی همچون صلح در ارتباط باشد، تکنولوژی هم به خوبی کار خودش را می‌کند.
سفیر ارشد موسسه بین‌المللی صلح از طریق گردشگری با بیان اینکه یونسکو از طریق موزه‌های علم و فناوری در سطح بین‌المللی دست به شبکه‌سازی می‌زند، ادامه داد: کارکرد اصلی این شبکه‌سازی، هم رسانی فعالیت‌های مفید و اثربخش است.
وی درباره نقش موزه ها خاطرنشان کرد: مردم با دیدن گذشته و مقایسه آن با زمان حال، تحولات زمان کنونی را جشن بگیرند؛ این در حالی است که موزه‌های علم و فناوری باید برای رسیدن به این منظور روایت‌گری خود را ارتقا دهند.
کاربونه یادآورشد که در جهان پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم و موزه‌های علم و فناوری می‌توانند این پیچیدگی را به مردم آموزش دهند.

  پذیرش طرح ایران در "سِرن" توانایی ما را در شرایط تحریم ثابت کرد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)