برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

یک هزار پرونده تخلف در مهرماه به تعزیرات ارسال شد

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش افزود: کارشناسان این سازمان در بازه زمانی مهرماه بهمراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود با بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲ مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف تشکیل پرونده داده و برای مراحل قانونی، پرونده های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفتند.

این مقام مسوول، میانگین ارزش هر پرونده را ۵۹ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان به شکل هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: استان تهران در این مدت با بیش از هفت هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸ میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.
معاون وزیر صنعت درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه، خاطرنشان کرد: این مدت، بیشترین ارزش را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با ۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، کالای قاچاق موضوع تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سوخت ها و روغن‌های معدنی با ۱۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان به خود اختصاص داده اند. همچنین لوازم یدکی با دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان و غلات با دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.
 وی، ثبت تمام موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه شده اند و در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی، به‌عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفان برخورد می شود.
معاون وزیر صنعت از تلفن ۱۲۴ این سازمان نیزبه عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و  از هموطنان درخواست کرد، بامشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابه‌جایی مشکوک کالا، مراتب را اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال ۸۵۸ هزار و ۹۵۷ فقره بازرسی از کالاها و خدمات اولویت‌دار توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل ۳۸ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده شده است.
در این مدت بیش از ۷۳۰ هزار انبار و محل نگهداری کالا شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و بر همین اساس، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نسبت به تهیه و تدوین شیوه‌نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا ذیل الزامات سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری و نگهداری کالا اقدام کرده است.
در هفته‌های پیشین، پنج کالا از جمله روغن‌خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، بررسی موجودی و قیمت، تعیین شده بود.
در نیمه نخست امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی‌ها قرار داشتند و طی هفته‌های متوالی نظارت شدیدی اعمال ‌شد.

  تأمین مایحتاج عمومی مردم بدون مشکل ادامه دارد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)