برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استارتاپ‌ها ما را از کرونا مصون نگه می دارند

کمیته مقابله با کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف پیگیری اقدامات و پروژه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت علمی و فناورانه مقابله با بیماری کرونا همراه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها شده است. قرار بر این است که تازه‌ترین دستاوردها و پیشرفت‌های علمی در حوزه مبارزه با این بیماری و گزارش‌های مختلف توسط دبیران کمیته و سایر اعضا در ایام مختلف به مردم و مسوولان اعلام شود.

سورنا ستاری هم به عنوان رئیس این کمیته مدتی است به صورت مستمر از فعالیت‌ها و اقدامات معاونت علمی برای مقابله با این بیماری، گزارش هایی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کند، او در دومین گزارش به گام‌های پیموده شده برای مقابله و شکست ویروس کرونا که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برداشته شده است، اشاره کرده است:

صدها فروشگاه خرید اینترنتی مانند دیجی‌کالا، اسنپ مارکت، فیدیبو، ترب، بازرگام و … در حال سرویس دهی هستند.

استارتاپ های تولید محتوا و نمایش محتواهای دیجیتال مثل آپارات، فیلیمو، تماشا و نمآوا، چهارخونه و… در حال عرضه توسعه کارهای خود هستند و همه ما را سرگرم می کنند.

سرویس های خدمات آنلاین مانند اسنپ، تپسی، آپ، استادکار، اوبار، آچاره و سرویس های بار مانند الوپیک و اسنپ باکس، ترابرنت و سرویس های خریدکتاب، آموزش، مشاوره، ورزش و سلامتی، بیمه و امور بانکی حمایت مردم از این کسب و کارها که در واقع حمایت از جوانان خود وکشور است در سالهای گذشته و این روزهای سخت بسیار مهم است.

البته هستند کسب و کارهایی که ضربات مهلکی در این ایام دریافت کرده اند؛ مانند بسیاری که در حوزه گردشگری فروش غذا و … فعالیت می کردند . تدابیری برای این موضوع هم اندیشه و اجرایی شده است.

  علوم پزشکی تهران طرح های پژوهشی کرونا را ویژه بررسی می کند

مشکلات این کسب و کارها با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در حال حل و فصل شدن است و خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای رفع و تعدیل مشکلات این کسب و کارها توسط صندوق نوآوری و خط اعتباری ۴۰۰ میلیارد تومانی از طریق صندوق توسعه ملی و همینطور حمایت های مادی و معنوی معاونت علمی و رایزنی با سایر نهادها و سازمان ها در حال انجام است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)