برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کرونا حریف افزایش صادرات به روسیه نشد

«هادی تیزهوش تابان» امروز (جمعه) در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر مبادلات اقتصادی در سطح جهان، صادرات ایران به کشور روسیه بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین در خصوص احداث دفتر ملی ایران و اوراسیا تصریح کرد: به دنبال ایجاد شبکه‌ای مویرگی در ۱۲ استان جنوبی روسیه هستیم که در صورت اجرایی‌شدن برای تمامی واحدهای تولیدی اقتصادی امکاناتی فراهم می‌شود تا در مبادلات تجاری آنها گشایش و پیشرفتی مناسب به وجود آید.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه همچنین با اشاره به استفاده روسیه از کریدور ایران خاطرنشان کرد: کریدور ایران از نقاط قوت کشور محسوب می‌شود که می تواند اروپا را به ترانزیت ریلی متصل کند و بیش از یک دهه مورد توجه کشوهای همسایه به ویژه روسیه قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس روسیه از طریق ترانزیت ریلی به جنوب ایران، کشورهای شرقی آسیا و جنوب خلیج فارس متصل می‌کند که با بازگشایی آن کالاها با کیفیت بهتر و هزینه کمتر صادر می‌شوند که درآمدهای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

تیزهوش با اشاره به اینکه این کار به سرعت در حال انجام شدن است تاکید کرد: بیشتر بخش‌ها به سرانجام رسیده و قول‌هایی برای اتمام اتصال ریلی رشت و انزلی به دریای خزر تا یک سال آینده نیز داده شده است تا از این بخش نیز بهره تجاری و اقتصادی داشته باشیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  چاله ویروس کرونا و چاه مسمومیت الکلی